حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

آخرین مطالب

آخرین نظرات

آقای رئیس جمهور، این قله ما نیست!!!

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳ ب.ظ

لا حول و لا قوه الا باالله

* سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با شکوه هرچه تمام­تر، برگزار شد. مردم انقلابی ایران، با راهپیمایی خروشانِ خود، بار دیگر با آرمان­های والای انقلاب اسلامی، تجدید پیمان نمودند. یکی از دلایلی که باعث می­شود، سال به سال به تعداد بیعت کنندگانِ با آرمان ­های انقلاب، افزوده شود، جای داشتنِ انقلاب و آرمان­ هایش، در دل مردم است. یکی از آرمان ­های انقلاب، احیای نهاد خانواده است. مسلماً هر انسان عاقلی، با مراجعه به فطرت پاک خود، در می­یابد که نهاد خانواده، ناب­ترین محیط دریافت رفق و محبت است. بنابراین تمام همت خود را، در راستای رونق بخشی به این پایگاهِ مهم و انسان ­ساز، صرف خواهد کرد. صمیمیت و رفق، محبت و مهربانی، عشق و ایثار، و بسیاری از شیرینی ­های زندگی، در نهاد گرم خانواده، بروز و ظهور می­ یابد.

* بعد از بیان این مقدمه، سوالی مطرح میکنیم. گرمابخشی و احیای نهاد خانواده، به چه میزان متاثر از تلاش­های فردی ماست؟ به بیان ساده ­تر، آیا می­توان خانواده را، جدای از بستر اجتماعی تصور نمود؟ چه تعداد از خانواده­ها، به اصطلاح توانایی شناکردن در خلاف جریان آب را دارند؟ اگر محیط اجتماعی - شامل تمام ساختارها و برنامه ­­های اداره ­ی جامعه - یاری­ گر ما در راستای رسیدن به اهدافمان نباشد، چه می­توان کرد؟ بنابراین تاثیر­گزاری شرایط اجتماعی، در وضعیت نهاد خانواده، غیرقابل­ انکار است.

* حال سوال دیگری مطرح می­ کنیم، شرایط اجتماعی - موثر بر نهاد خانواده - متاثر از چه عواملی است؟ سهم برنامه ­ریزی ­های حکومتی و ساختارهای اداره ­ی جامعه، در جهت ­گیری اجتماعی به چه میزان است؟ به عنوان مثال، اثر الگوی آموزش جامعه، در شکل­گیری شخصیت کودکان - که تشکیل دهنده ­ی خانواده­ های آینده هستند - به چه میزان است؟ به همین ترتیب می­توان، به تاثیرگزاری الگوهای مصرف و تولید جامعه نیز، در کیفیت نهاد خانواده اشاره کرد. بنابراین نمی ­توان، سهم این الگوها را در شکل ­دهی و قوام شخصیتِ اجتماعیِ افراد، انکار کرد.

* سوال دیگری مطرح می­کنیم. هم اکنون، الگوهای اداره ­ی جامعه ما، بر اساس کدام الگوها می­ باشد؟ به جز در چند مورد، تمامی برنامه ­های ما - با یک سری تغییرات روبنایی و جزئی - صراحتاً متاثر از برنامه ­های مورد استفاده در کشورهای مدرن است. به این ترتیب، ادامه ­ی روند کنونی در اداره ­ی جامعه،  ما را به سمت وضعیت فعلیِ کشورهای توسعه یافته ­ی دنیا، سوق خواهد داد.

هنگامی که یک ملت، قدم در راه رسیدن به قله ­ی آمال و آرمان ­های خود می­ نهد، انگیزه ­بخش­ترین عاملِ حرکت، مشاهده ­ی مسمتر قله ­ی پیش روست. همان­ طور که بیان شد، در صورت به کارگیری برنامه­ های مدرن - استمرار شرایط فعلی - قله­ و آرمان پیش­روی ما، کشورهای توسعه یافته ­ی دنیا خواهند بود. این مطلب در سخنان دولتمردان ما نیز، با صراحت هرچه تمام­تر، بیان شده و خواهد شد. در نشست اخیر داووس، رئیس جمهور محترم، به تشریحِ افق پیش­روی ملت ایران، از دیدگاه خود پرداختند. قله ­ای که ایشان برای ملت ایران فرض نموده­ اند، در این جمله به صورت کاملاً شفاف منعکس گردیده­است: "من اقتصادِ ایران را نزدیک ترین، همگون­ترین، و با ظرفیت­ترین اقتصاد به اقتصادهای موفقِ نوظهور می­بینم، و آینده را همراه و در کنار آنها، ترسیم می­کنم"( حسن روحانی، چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس)

* همان ­طور که بیان کردیم، انگیزه ­بخش­ترین کار در حرکت به سمت قله، نگاه مستمر به قله می ­باشد. ضمناً نتیجه ­گیری ما از برنامه­های مدرنِ مورد استفاده در کشور و افق ­نمایی ­های دولت­مردان، کمترین شکی را باقی نمی­گذارد، که در صورت باقی ماندن در مسیر فعلی، آرمان و آرزوی ما، تبدیل شدن به یکی از کشورهای توسعه یافته ­ی دنیا خواهد بود.

در ابتدای این یادداشت بیان شد، که یکی از آرمان­های انقلابی ما، احیای نهاد خانواده است. بد نیست برای ارتقای انگیزه ­ی خود!، در مسیر توسعه یافتگی، به وضعیت نهاد خانواده در قله ­های توسعه یافته ­ی دنیا، نگاهی بیفکنیم.

* امروزه 13.8 میلیون فرزند در آمریکا (23 درصد از کل فرزندان آمریکایی) که زیر 15 سال سن دارند، با مادرانشان زندگی می‌کنند. 2.7 میلیون فرزند نیز (5 درصد از کل فرزندان) با پدرانشان زندگی می‌کنند. در فرانسه، از اواخر دهه‌ی 70 میلادی تا سال 2000، خانواده‌ی تک‌والدینی با رشدی بیش از 50 درصد روبه‌رو شده است. در مجموع، حدود 26.2 درصد کل بچه‌های زیر 21 سالی که خانواده‌های تک‌والدینی دارند، در خانه زندگی نمی‌کنند. در آمریکا، تعداد مادران مجرد در سال‌های 1970 تا 2000 میلادی از 3 میلیون نفر به 10 میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین در همین مدت تعداد پدران مجرد از 393،000 نفر به 2،000،000 نفر افزایش یافته است. در مکزیک، مادران نوجوان بین 13 تا 19 ساله، 27 درصد کل حاملگی‌های این کشور را تشکیل داده‌اند. در ایرلند و در طی سال‌های 1981 تا 1991 میلادی، نرخ خانواده‌های تک‌والدینی از 5.7 درصد به 7.9 درصد کل خانواده‌ها رسیده است. از هر پنج دختر مجرد ۱۵ سال به بالای آمریکایی تنها یک نفر باکره است. در آمریکا ۴۱٪ مادرانِ تنها، اصلاً ازدواج نکرده­اند و ۷۰٪ خودکشی‌های زود هنگام، از میان بچه های مادران تنهاست. در آمریکا از سال ۱۹۴۰ تا سال ۱۹۹۴ میزان بچه‌های متولد شده در دوران تجرد (حرام‌زاده) نسبت به کل نوزادان از ۱۱٪ به ۳۰٪ رسیده است. از میان هر سه زایمان زنان آمریکایی ۲۰ تا ۳۰ سال، یک نوزاد نامشروع متولد می‌شود. در سال ۱۹۹۵ از میان زنان کمتر از ۳۰ سال آمریکایی که ازدواج نکرده بودند ۴۰٪ حداقل یک بارداری نامشروع داشت. همچنین به استناد گزارش اداره‌ی آمار فدرال آلمان، از هر سه کودکی، که در آلمان متولد می‌شوند، یکی نامشروع است و پدر یا مادر وی مشخص نیست. روزنامه‌ی آلمانی «دی‌ولت» ضمن بیان این مطلب گزارش داد که «آلمان تا سال 2010، وجود این همه کودک نامشروع را تجربه نکرده بود.» این روزنامه اشاره می‌کند که حتی برخی ایالت‌های آلمان 64 درصد ولادت نامشروع دارند. روزنامه‌ی نیوزویک در گزارشی می‌نویسد که 57 درصد از کودکان نامشروع سفیدپوست در ایالات متحده با مادران خود خانواده‌ی تک‌والدی را تشکیل می‌دهند. در ایالات متحدهﯼ آمریکا تعداد خانواده های تک والدینی در سال 2000 میلادی به 12 میلیون خانواده رسیده است. خانوارهای تک والدینی آمریکایی در دوره 1990 تا 2000 میلادی، از 9 درصد کل خانواده ها، به 16 درصد افزایش یافته اند.

* با مشاهده ­ی قله ­ای که جناب آقای رئیس جمهور برای ما تصویر نموده­ اند، انرژی و تحرک ما برای رسیدن به این قله، دو چندان شد!!! آیا منظور آقای رئیس­ جمهور، و تمامی توسعه دانان، از عبارتِ " آینده را همراه و در کنار آنها، ترسیم می­کنم"، همین کشورهای توسعه­ یافته دنیا است؟! مگر آرمان انقلابی مردم ایران، احیای نهاد خانواده نمی­ باشد؟ آیا با درکنار این کشورها قرار گرفتن، به آرمان خود دست می­ یابیم؟

* قطعاً و یقیناً، نتیجه ­ی استفاده از نحوه ­ی برنامه ­ریزیِ مدرن، و حرکت به سمت توسعه ­یافتگی، چیزی جز تصویری که در بالا نمایاندیم نخواهد بود. قطعاً راه رسیدن به آرمانِ احیای نهاد خانواده، از کوچه ­های تاریک و خطرناکِ توسعه! نمی­گذرد. هیچ­ عقل سلیمی منکر آن نیست، که سرنوشت مردم هر کشور، مستقیماً با برنامه­ ها و الگوهای اداره ­ی آن جامعه، رقم زده خواهد شد. با توضیحاتی که بیان شد، به طور قاطع می­گوییم، توسعه ­یافتگی - که کشورهای بالا نماد آن می­باشند - قله ­ی مدنظر ما نیست!!! قله ­ی مردم ایران، اجرای اسلام، در تمام ارکان زندگی می­ باشد. یگانه راه رسیدن به این قله ­ی سترگ، تولیدِ برنامه و الگو، بر اساس مبانی اسلامی است. اهداف ملت ایران، در راه­پیمایی 22 بهمن امسال، فریاد زده شد. هدف ملت، قرارگرفتن در کنار کشورهای توسعه یافته  ­ی دنیا - با وصفی که از آن­ها گذشت - نمی­ باشد. آرزوی ملت ایران، اضمحلال نهاد خانواده نیست! یگانه راهی که ما را به آرمان­هایمان می­رساند، تولید الگوی پیشرفت اسلامی است. مادامی که از الگوهای غربی استفاده می­کنیم - حتی بالاتر از آن - برای قرار گرفتن در کنار کشورهای توسعه یافته ­ی دنیا، سر از پا نمی­شناسیم، در حال دور شدن از آرمان­های ملتمان هستیم. 

نظرات  (۱۱)

ببخشید منبع کتاب ولایت فقیه معمار کبیر انقلاب فقیه بی نظیر امام خمینی رض است...............
.............
این محکمات باید نصب العین مسوولین و فرزندان انقلاب قرار بگیرد تا اینکه مبادا خاندان نبوت از آنها گم شود......
نقش تخریبى و فاسدکننده استعمار را گفتیم؛ حالا عوامل درونى بعضى از افراد جامعه خودمان را باید بر آن اضافه کنیم. و آن خودباختگى آنهاست در برابر پیشرفت مادى استعمارگران. وقتى کشورهاى استعمارگر با پیشرفت علمى و صنعتى یا به حساب استعمار و غارت ملل آسیا و آفریقا ثروت و تجملاتى فراهم آوردند، اینها خود را باختند. فکر کردند راه پیشرفت صنعتى این است که قوانین و عقاید خود را کنار بگذارند! همین که آنها مثلًا به کره ماه رفتند، اینها خیال مى‏کنند باید قوانین خود را کنار بگذارند! رفتن به کره ماه چه ربطى‏ دارد به قوانین اسلامى! مگر نمى‏بینند که کشورهایى با قوانین و نظامات اجتماعى متضاد توانسته‏اند در پیشرفت صنعتى و علمى و تسخیر فضا با هم رقابت کنند، و با هم پیش بروند. آنها به کره مریخ هم بروند، به کهکشانها هم بروند، باز از سعادت و فضایل اخلاقى و تعالى روانى عاجزند؛ و قادر نیستند مشکلات اجتماعى خود را حل کنند.

چون حل مشکلات اجتماعى و بدبختیهاى آنها محتاج راه‏حلهاى اعتقادى و اخلاقى است؛ و کسب قدرت مادى یا ثروت و تسخیر طبیعت و فضا از عهده حل آن برنمى‏آید.

ثروت و قدرت مادى و تسخیر فضا احتیاج به ایمان و اعتقاد و اخلاق اسلامى دارد تا تکمیل و متعادل شود و در خدمت انسان قرار گیرد؛ نه اینکه بلاى جان انسان بشود. و این اعتقاد و اخلاق و این قوانین را ما داریم. بنا بر این تا کسى جایى رفت یا چیزى ساخت، ما نباید فوراً از دین و قوانینى که مربوط به زندگى بشر است و مایه اصلاح حال بشر در دنیا و آخرت است دست برداریم.

در مورد تبلیغات استعمارگران وضع همین طور است. آنها که دشمن ما هستند تبلیغاتى کرده‏اند، و متأسفانه بعضى از افراد جامعه ما تحت تأثیر قرار گرفته‏اند؛ در حالى که نباید قرار مى‏گرفتند. استعمارگران به نظر ما آوردند که اسلام حکومتى ندارد؛ تشکیلات حکومتى ندارد. بر فرض که احکامى داشته باشد، مجرى ندارد. و خلاصه اسلام فقط قانونگذار است. واضح است که این تبلیغات جزئى از نقشه استعمارگران است براى بازداشتن مسلمین از سیاست و اساس حکومت. این حرف با معتقدات اساسى ما مخالف است.

 هدف وسیله را توجیه میکند؟
هدف رئیس جمهور از رسیدن به اقتصاد مطلوب چیست؟
عزت ایرانی ها؟
به چه قیمتی؟
از چه راهی؟
الگوی زندگی اسلامی به شما یاد داده این طوری حرف بزنید و عمل کنید؟

احسنت .. دستتون درد نکنه
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۵۶ نجفى موسوى
احســـــــــــــــــــــــــــــــــنت
اجرتون با امام صاحب الزمان ان شاء الله تعالى

ما همه بی سوادیم و ایشون فقط با سوادن که مملکت رو تو صد روز درست کردند

۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۱۹ احمد عبد الله زاده
یکی به این دولت راستگویان بگوید : کلیدتان که برای حل مشکلات اقتصادی این امت شریف و شهید پرور بقول رئیس جمهور " بی سواد " افراطی " تندرو " خشن " و بقول ما " خردمند " و فهیم " دروغ بود
حد اقل منبعد دروغ کمتر بگوئید .
ما که در این 6 ماه گذشته نه از امید و نه از تدبیر و نه از اعتدال و میانه روی آثاری مشاهده کردیم و نه از راستگوئی .
حضرت والا جناب آقای روحانی بزرگوار : این حق مسلم امت ایران اسلامی است که بداند شما در ژنو چه قراردادی را امضاء نموده اید .
چرا وزارت امور خارجه متنی را که در اختیار اسرائیل و اسرائیلیان قرار گرفته است برای امت شریف و شهید پرور خود محرمانه میداند .
چرا متن قرار داد را / وزارت امور خاجه ترجمه به فارسی و در اختیار امت قرار نمیدهید تا بقول رئیس جمهور این ملت بی سواد ......از قرارتان با 5+1 با خبر شود .
آیا این صحیح است که میگویند ؟ وزارت امور خارجه ما استقلال کشور ما را مانند سال 82 به غرب و کدخدای  شما فروخته است

از مطالب در حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران من خیلی بهره گرفته ام-بسیار عالى--- اجرتون با امام زمان عج ان شاء الله ... اللهم عجل لولیک الفرج

یا علی .التماس دعای خیر..

۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۰۳ ابراهیم بریمانی
مطالب زیباس انشالله به این مطالب بیشتر اهمیت داده بشه از طرف دولت مردان و سیاست مردان
انشالله که بتونیم برای چشم انداز 20 ساله ای که آقافرموده گام های مفید برداریم و تاجایی که امکانش هست   کمک ب دولت مردا کنیم
سیاسیون عزیز هم چه اصولگراها چه اصلاح طلب ها چه جبهه و.... سعی کنن بجای تخریب دست بدست بدن تا مشکلات مردم حل یاکمتربشه
به امید فــرج امام زمان




۰۲ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۵۵ مرتضی رحیمی یگانه
احسنت. با غزبزدگی و غرب باوری نمی توان جرات پیدا کرد و اندیشه های ناب اسلامی را مطرح نمود. بعد تربیتی را که شما عالی تبیین فرمودید. در بعد سیاسی هم رییس جمهور عزیزمون آقای اوباما را مودب توصیف می کنند و منتقدان داخلی را بی سواد می خوانند. چه می توان گفت جز این که : روحانی موچکریم !
سلام
یادداشت شما در پایگاه حلقه ارتباطی البرز درج گردید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی