حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

آخرین مطالب

آخرین نظرات

چند جمله با شهید چمران + آلبوم تصاویر

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

چند جمله با شهید دکتر چمران:


من دنیا را طلاق دادم. خدای بزرگ مرا در آتش عشق و محبت سوزاند. مقیاسها و معیارهای جدید بر دلم گذاشت و خواسته های عادی و مادی و شخصی در نظرم حذف شد. روزگاری گذشت که دنیا و مافیها را سه طلاقه کردم و ازهمه چیز خود گذشتم. از همه چیز گذشتم و با آغوش باز به استقبال مرگ رفتم و این شاید مهمترین و اساسی ترین پایه پیروزی من در این امتحان سخت باشد."



خدایا ... تو به من پوچیه لذات زود گذر را نمودی، ناپایداری روزگار را نشان دادی، لذت مبارزه را چشاندی، ارزش شهادت را آموختی



ای خدای بزرگ آن قدربه ما عظمت روح و تقوا عطا کن، که همه وجود خود را با عشق و رغبت قربانی حق کنیم.



خدایا آن چنان تار و پود وجود ما را، با عشق وجود خود عجین کن، که در وجودت محو شویم.



خدایا پستی و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه گر ساز تا فریب زرق و برق عالم خاکی مرا از یاد تو دور نکند.



خدایا خسته شده ام ، پیر شده ام ، دل شکسته ام، ناامیدم و دیگر آرزویی ندارم. احساس می کنم که این دنیا دیگر جای من نیست، با همه وداع می کنم و می خواهم با خدای خود تنها باشم.



خدایا دردمندم ، روحم از شدت درد می سوزد، قلبم می جوشد، احساسم شعله می کشد و بند بند وجودم از شدت درد صیحه می زند ؛ تو مرا در بستر مرگ آرامش بخش.



خدایا ، خدایا ! به سوی تو می آیم ، از عالم و عالمیان می گریزم ، تو مرا در جوار رحمتت سکنی ده.



آخرین دست نوشته ی دکتر مصطفی چمران، که چند دقیقه قبل از شهادت آن را نگاشته است:


* ای حیات! با تو وداع می کنم، با همه ی مظاهر و جبروتت. ای پاهای من! می دانم که فداکارید! و به فرمان من مشتاقانه به سوی شهادت_صاعقه وار_ به حرکت در می آیید; اما من آرزویی بزرگ تر دارم. 


* به قدرت آهنینم محکم باشید. این پیکر کوچک; ولی سنگین از آرزوها و نقشه ها و امیدها و مسئولیت ها را به سرعت مطلوب، به هر نقطه ی دلخواه برسانید. در این لحظات آخر عمر، آبروی مرا حفظ کنید. شما سال های دراز به من خدمت ها کرده اید. از شما آرزو می کنم که این آخرین لحظه را به بهترین وجه، ادا کنید.


* ای دست های من! قوی و قوی تر باشید. 

ای چشمان من! تیزبین باشید.

ای قلب من! این لحظات آخرین را تحمل کن.

 

* به شما قول می دهم که پس از چند لحظه، همه ی شما در استراحتی عمیق و ابدی، آرامش خود را برای همیشه بیابید. من چند لحظه ی بعد به شما آرامش می دهم; آرامشی ابدی. 


* چه، این لحظات حساس وداع با زندگی و عالم، لحظات لقای پروردگار و لحظات رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد.



دکترای فیزیک پلاسما از دانشگاه برکلی آمریکا

شهید دکتر مصطفی چمران

نظرات  (۱۰)

***برای دریافت هدیه «دهه فجر» ویژه وبلاگ نویسان انقلابی (کلیک کنید)***
http://www.ammarname.ir/node/32344
---------------------------
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/33444
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ما همگی به این شهدا مدیونیم--- ما همگی به این خانواده های معظم شهدا مدیونیم---

همیشه به امثال چمرانها وحاج همتها. حسنباقریها و باکریهاو کاروها و خرازیها و... احمد متوسلیانها بالیده ام خدایا مارو محشور کن با امام حسین
۱۸ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۰۱ میلاد نامدار
بزرگ مرد چریکی. کسی که در درس ریاضی نمره 22 از سختگیرترین استاد گرفت.
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۷ آمنه حاجی حسن
بسیار ظریف وعارفانه بود سخنان نغز و پر از درد شهید چمران ممنون از شما ان شاءالله بتوانیم پیرو راه این عزیزان باشیم وماهم عاشقانه خدا را بندگى کنیم
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۴۹ احمد عبد الله زاده
عالی و لذت بخش بود ممنون ومتشکرم
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۴۸ حسن فیروزشاهیان
خدایا ما را چمران گونه به درگاهت بپذیر ...
وقتی وجود سرشار از عشق می شود کم کم ، خود ، فراموش میشود ، دستها ، پاها ، قلب همه تن چشم می شوند خیره بدنبال معشوق می گردند . امام خمینی " شهید نظر میکند به وجه الله " و دیگر هیچ ... آنگاه که دل شهادت را با دید باز پذیرفت ، گسترش می یابد ، به وسعت یک امت میشود و همه را در خود جای میدهد . برای والایی و عروج آماده می شود . ( ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون ) .
ما ماندیم و شرمندگی و ...
بسم رب الشهداء و الصدیقین
اللهم ارزقنی توفیق الشهاده
خدا رو شکر میکنیم که در کشوری زندگی میکنیم که ابر مردانی این چنین در آن زنگی کرده و میکنند
ان شا الله بتوانیم راه این بزرگان رو ادامه بدیم....
روح بزرگ چمران آدم رو منقلب میکنه. چقدر دیدش به حیات زیباست. خدا رحمتش کنه. این انقلاب برا داشتن فقط یک چمران هم بخواد افتخار کنه براش کافیه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی