حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

آخرین مطالب

آخرین نظرات

ادیسون و الگوی پیشرفت اسلامی !!!

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۵۷ ب.ظ

به نام خدا

هنگامی که ادیسون، تصمیم گرفت به وسیله نیروی الکتریسیته، اقدام به تولید وسیله ای برای ایجاد نور کند، به منظور جلب همکاری و حمایت از این طرح، از دانشمندان و متمولین هم عصر خود، دعوت نمود که در یک جلسه دور هم گرد آیند، تا طرح برای آنها تشریح شود. وسیله رایج برای تولید روشنایی در آن عصر و زمان، چراغ های نفتی یا همان چراغ گرد سوز بود. و تمامی این بزرگان با این وسایل آشنا و اجین بودند. بنابراین در این شرایط، تصور عمومی بر آن بود که هر چراغ، برای سوختن و نور دادن، نیازمند نفت و هوا است. 

سرانجام جلسه تشکیل شد و ادیسون بحث را آغاز کرد؛ او در تبیین طرح خود گفت: میخواهیم چراغی درست کنیم که نفت نمیخواهد! تمامی حضار حیرت کردند! ادیسون در ادامه گفت: چراغ ما به هوا نیز احتیاج ندارد، و اصلا فقط در خلاء کار میکند، آنجا بود که تمامی شرکت کنندگان در جلسه، ادیسون را انکار کرده و جلسه را ترک کردند.

آری هیچ کدام از چراغ گردسوزکارها، نمیتوانستند درکی از طرح ادیسون داشته باشند، زیرا "چراغ گردسوز" همان چیزی بود که در دستشان بود و به آن خو گرفته بودند، لذا اصلا تصوری خارج از آن نمیتوانستند داشته باشند.

در دوران معاصر نیز، وضعیت موضوع "الگوی پیشرفت اسلامی"، همانند اوضاع لامپ، در عصر چراغ گردسوزکارهاست. در زمانه ای که قاطبه ی بزرگان و اعاظم، حتی رئیس جمهور کشور اسلامی! معتقد به "الگوهای توسعه ی غربی" (بخوانید چراغ گردسوز کار) هستند، مسلم است، تبیین مسئله ای چنین مهم و نوین، دور از ذهن و کار  بسیار دشواری است. در زمانه ای که الگوهای توسعه ی غربی در حال نفوذ - و نفوذ کرده - در عمیق ترین لایه های ساختارهای اداره ی جامعه می باشند، صحبت کردن از الگویی، که به صورت بنیادین قصد تحول در همه ی ساختارها را دارد، کار دشواری است، و قطعا در آغاز راه، توسط عده ی کثیری از جامعه، انکار خواهد شد.

اما به فضل الهی جوانانی از همین سرزمین و آب و خاک، برخواسته و عزم خود را برای تحقق و تولید الگوی پیشرفت اسلامی، جزم کرده اند؛ و به فضل الهی بر تمامی موانع غلبه کرده و مسیر را برای نیل به این الگو، هموار خواهند کرد. ان شاالله، بعون الله تعالی.


پی نوشت: لازم به ذکر است، که در اختراع لامپ توسط ادیسون، بعضا تشکیک شده و گروهی معتقدند افراد دیگری قبل از او، لامپ را اختراع کرده بودند، اما به هر حال، این مثال بیانگر تفاوت در نگرش های قبل و بعد از اختراع لامپ و همینطور قبل و بعد از تولید الگوی پیشرفت اسلامی است.


مطالب مرتبط:

1 - دانلود اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی

2 - معرفی نقشه راه به زبان ساده

نظرات  (۸)

به نام خدا

با تمام زوایای زندگی سیاستمداران آشنا شوید.

با ارسال ozv sisatm  به 8282.

هر روز یک پیامک به مبلغ 50 تومان از شما کسر می شود.

سیاستمداران را بشناسید میزان تحصیلات،فعالیت در جوانی،فعالیت حزبی،از خیانت و ایثار آنها باخبر شوید.

۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۵۸ دکتر نصراصفهانی
سلام
خسته نباشید
بما سربزنید
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۵۲ نجفى موسوى
عااااااالى بود

الگوى پیشرفت اسلامى
موفق بااااشى
سلام...
احسنت...
زنده باشید ان شاءالله...

سلام

آفرین برادر!!!

پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از توجه شما
یا علی
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۳۵ احمد عبد الله زاده
اگر " ادیسون " در قرن نوزدهم برق و قدرت الکتروسیته را کشف و به بهره برداری رسانید / حدیثی از علی ابن ابی طالب (ع) از 1400 سال پیش بدست ما رسیده است / که حضرت با یکی از دوستانشان چون گذرشان در کنار رود خانه ئی پر از آب افتاد / حضرت به دوست خود فرموده باشد بخدا قسم اگر بخواهم میتوانم از این رودخانه نور بیافرینم / مورخین قلب به قلب کتاب به کتاب این حدیث را می نوشتند ولی معنی آنرا نمی فهمیدند ودرک نمی کردند تا اینکه پس از 1300 و اندی سال توربین های تولید برق در زیر سدهای آبی کلام علی (ع) را معنانمودند
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۳۴ علی اکبرمجنون الحسین
بسم رب الحسین جان

سلام و ادب....

حتما به حسینیه ی ققنوس کربلا
سربزنید وخاک قدومتان را نور دیده ی ما کنید...

ghoghnoosekarbala.blog.ir
ghoghnoosekarbala2.blog.ir
ghoghnoosekarbala3.blog.ir
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۳۲ رزمندگان منتظر
خیلی مفید و با ارزش ...
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی