حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی،همراه با طرح مسئله الگوی پیشرفت اسلامی در فضای گفتمانی کشور و با توجه به سفارش قطعی آیت الله امام خامنه ای مبنی بر مشروط دانستن تحقق الگوی پیشرفت اسلامی به گسترش گفتمان برای این مسئله،  برای گسترش گفتمان الگوی پیشرفت اسلامی هفت نوع نشست با تعریف مشخص و به محوریت معرفی "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" برگزار می کند. در هر کدام از این جلسات هفت گانه، بخشی از محتوای اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی را- که تناسب بیشتری با گروه هدف نشست و شرایط زمانی دارد- تبیین و بررسی می کند.

1- نشست های رسانه ای، اولین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نوع از نشست ها یک نکته از مطالب مطرح در نقشه راه - که تناسب بیشتری با شرایط حاکم بر مسئله الگوی پیشرفت اسلامی دارد- تبیین می شود. به عنوان مثال در شرایط فعلی  می توان مباحث مربوط به  "افق نمائی برای الگوی پیشرفت اسلامی" را محور گفتمان سازی برای الگوی پیشرفت اسلامی قرار داد. ضرورت طرح مسئله افق نمائی به این باز می گردد که؛ در مورد الگوی پیشرفت اسلامی بحث هائی مطرح شده  است؛ ولی فرآیند و مراحل دستیابی به آن وضوح ندارد.

2- نشست های ارتباطی، دومین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نوع از نشست ها در مورد "پایه فهم مسئله الگوی پیشرفت اسلامی" با گروه های حوزوی، دانشگاهی و نهاد های اجرائی گفتگوئی اولیه صورت می پذیرد. در "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی"  "پایه فهم مسئله الگوی پیشرفت اسلامی" تبیین "اصطلاح جهت حرکت انقلاب اسلامی" دانسته شده است. به عبارت دیگر در قالب این اصطلاح، پدیده انقلاب اسلامی؛ به عنوان پایه فهم مسئله الگوی پیشرفت اسلامی تعریف شده است.

3- نشست های معرفی نقشه راه، سومین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است؛ که در قالب آن پایه فهم مسئله الگوی پیشرفت اسلامی به صورت تفصیلی تشریح می گردد. در واقع  محتوای مطرح شده در نشست های معرفی اولین نقشه راه؛ تفصیل یافته محتوای نشست های ارتباطی است و در آن ارتباط حفظ جهت گیری نظام جمهوری اسلامی با موضوع الگوی پیشرفت اسلامی تبیین می شود.

4- نشست های هم اندیشی، چهارمین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نوع از نشست ها مبانی نظری و مدل تنظیم "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" بررسی و تبیین می شود.  این نوع از نشست ها ویژه فهرست نویسان و فعالان مسئله الگوی پیشرفت اسلامی برگزار می شود و در آن مباحثِ "هرم های الگوی پیشرفت اسلامی" تبیین می شود.

5- نشست های نقد و بررسی نقشه راه، پنجمین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نوع از نشست ها شرایط نقد و بررسی "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" و مبانی نظری و مدل تنظیم آن بر اساس آئین نامه این نوع از نشست ها  فراهم می آید. اصلی ترین مفهومی که در این نشست ها مورد دقت قرار می گیرد؛ تبیین و بررسی مفهوم "هدایت نظامات ذهنی"- به عنوان ریشه همه مفاهیم نقشه راه- است

6- نشست های ارائه گزارش به خواص، ششمین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نوع از نشست ها محتوای مطرح شده در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی به مراجع معظم تقلید، مسئولین نظام مبارک جمهوری اسلامی و چهره های ماندگار گزارش داده می شود.

7- نشست های عمومی الگوی پیشرفت اسلامی، هفتمین نوع از نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نوع از نشست ها ضرورت تولید الگوی پیشرفت اسلامی و نقش آن در زندگی مردم در مساجد و هیئات تبیین می شود.

لازم به ذکر است که در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی به محوریت معادله پردازش موضوعات جهت ساز "فلسفه، روش و نقشه" تولید الگوی پیشرفت اسلامی تبیین شده است. بعون الله تعالی.انتهای پیام.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی