حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

آخرین مطالب

آخرین نظرات

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

مهمترین مانع در مسیر تئوریزه کردن اداره ی جامعه بر اساس ایده های انقلاب بنا بر تعبیر امام خامنه ای طلسم یکسان انگاری الگوی توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی است.

۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۲ ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

در نشست چهارم کارگروه عدالت و پیشرفت شهرستان ورامین که در محل بیت معظم شهیدان آقائی  -در تاریخ 15 شهریور 1392- برگزار گردید؛ موضوع مهم "تبیین جهت حرکت دانشگاه های ایران متناسب با جهت حرکت انقلاب اسلامی" به صورت اجمالی مورد دقت قرار گرفت.

۱۷ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۳۴ ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی و بازخوانی آن نقطه ی آغاز تمام مباحث مربوط به انقلاب می باشد. هدف از انقلاب تحقق اهداف اسلامی بود البته با راهکار و ایده ی جدید امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه به منظور تحقق این اهداف به صورت کامل باید اختیارات حکومتی به دست نیروهای اسلام قرار بگیرد و با ابزار تبلیغی تنها، بسیاری از احکام و قوانین اسلامی بدون کاربرد و غیرقابل اجرا خواهد ماند. بنابراین نتیجه ی این بازخوانی قبول در طول هم بودن انقلاب و "الگوی پیشرفت" میباشد زیرا هدف از تولید الگو تحقق همان اهداف انقلاب به صورت تفصیلی است. بنابراین به سوال چرایی تولید الگوی پیشرفت پاسخ داده میشود. بعد از وقوع انقلاب اسلامی سوال این بود که راهکار و روش تحقق اهداف از دیدگاه انقلاب چیست؟ پاسخ "نظام سازی" اسلامی میباشد که از آن به "مبنای انقلاب" تعبیر می شود. این مبنا به تقریر آیت ا... امام خامنه ای(مد ظله العالی) در پیج مرحله ی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه ی اسلامی و امت یا تمدن اسلامی است که هم اکنون در مرحله ی دولت اسلامی قرار داریم. در این سیر حرکت میان مراحل انقلاب همواره موانعی وجود دارد که به موضوع برطرف کننده ی محوری ترین مانع  "موضوع انتقال" در آن مرحله گفته می شود. موضوع انتقال از مرحله ی دولت اسلامی به مرحله ی جامعه ی اسلامی، مسئله ی "تولید الگوی پیشرفت اسلامی" است که به منظور برطرف کردن محوری ترین مانع انتقال یا همان الگوی توسعه غربی می باشد. به این ترتیب پاسخی روشن به سوال چیستی الگوی پیشرفت اسلامی داده می شود. ایده ی شورای راهبردی برای تولید این الگو، پرداختن به مسائل غیرقابل انکار در جامعه یا به اصطلاح فنی "موضوعات جهت ساز" می باشد که پردازش آنها پاسخی به سوال چگونگی تولید الگوی پیشرفت اسلامی است. 

دریافت فایل PDF فهرست و متن

دریافت
حجم: 1.57 مگابایت

*********

دریافت فایل PDF فقط فهرست

حجم: 833 کیلوبایت

 

۱۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۳۷ ۰ نظر