حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

*گوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس * خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بس *

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی قم - شهید چمران

آخرین مطالب

آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

نشست معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی در روز سه شنبه 1392/11/15 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه در این نشست به سه سؤال اساسی "چرا الگوی پیشرفت اسلامی؟"، "الگوی پیشرفت اسلامی چیست؟" و "چگونه باید الگوی پیشرفت اسلامی را تولید کرد؟" بر اساس مفاهیم "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" پاسخ داده شد. 

در بخش اول این نشست، دلایل پرداختن به الگوی پیشرفت اسلامی، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. این نقشه راه، ناتوانی توسعه غربی در تحقق جهت گیری انقلاب اسلامی را، دلیل اصلی تلاش برای تولید الگوی پیشرفت اسلامی و اعلام ناکار آمدی توسعه غربی معرفی می کند. تضعیف نهاد مهم خانواده، عدم تحقق عدالت و تغییر اخلاق؛ نمونه ای از نقض جهت گیری انقلاب اسلامی، در اثر به کار گیری سیاست های متأثر از توسعه است؛ که در این نشست به آنها اشاره شد.

همچنین در این نشست؛ الگوی پیشرفت اسلامی، به "هدایت نظامات ذهنی در راستای جهت گیری انقلاب اسلامی" تعریف شد. محور همه بخش ها در اداره جامعه بر مبنای اسلام، انسان هدایت یافته است و با غفلت از این اصل حیاتی حجم استفاده از مکانیزم های برونزا و جبری در اداره جامعه افزایش می یابد. 

بخش عمده این نشست به موضوع  تبیین چگونگی تولید الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص داشت. از منظر این نقشه راه؛ "پردازش موضوعات جهت ساز در راستای جهت گیری انقلاب اسلامی"، معادله حاکم بر فرآیند تولید الگوی پیشرفت اسلامی است. 

تبیین، تولید و تحقق مسئله الگوی پیشرفت اسلامی با محوریت پردازش مسائل جهت ساز-به دلیل غیر قابل انکار بودن مسائل جهت ساز- وابستگی تفاهم حول مسئله الگوی پیشرفت به مفاهیم نظری و فلسفی را منتفی می کند. از منظر اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی، با غفلت از "جهت سازها" زمینه تفاهم گسترده و ایجاد عزم ملی نسبت به مسئله الگوی پیشرفت اسلامی منتفی می شود. 

لازم به ذکر است که در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی هشتاد و یک موضوع جهت ساز تجمیع شده است؛ که به دلیل ویژگی غیر قابل انکار بودن و قابل ترجمه بودن این موضوعات به بحث الگوی پیشرفت اسلامی؛ زمینه تفاهم حول این مسئله مهم در مقیاس ملی فراهم می آید.


گزارش تصویری نشست


نظرات  (۱)

۱۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۹ سید شجاعت علی زیدی
سلام علیکم و رحمة اللہ،
خیف کردم کہ برادران عزیز و سخت کوش ما برای تعبیر دادن سفارشات ولی امت چقدر زحمت میکنند و می کوشند۔۔۔
از خداوند کریم خواستارم کہ اینھا را در پناہ خود حفظ بفرما و توفیقاتشان عالیست، عالی تر فرما۔
بحق حضرت زھرا سلام االہ علیہا۔

امید واریم زود این جلسہ ھا را در اصفھان برگزار کنیم۔
التماس دعا۔

ٰا علی مدد

تشکل عمارہون حوزہ و روحانیت پاکستان ، جامعة المصطفٰی العالمیہ اصفھان۔

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی